Friday 6 September 2013

Day 1: Breakfast Murtabak Spinach

Athkin diet ni, maximum intake for carb is 20gm je. So saya pon ikut la nasihat sifu yang ajar makan telur. Walaupun saya ni tak la gemar makan telur.

So saya reka la resipi murtabak spinach ni. (Nugget dalam gambar tu untuk myputeri)

Telur sebiji - pukul sekuat hati hahaha
Bayam tu tak kisah banyak mana suka. Saya memang suka banyak-banyak. Nanti cepat kenyang kan.
Sardin dalam tin tu campur mayonis 1 sudu. Tapi untuk resipi ni just masukkan 2 sudu bancuhan sardin tadi tu. Nak bagi rasa yang menarik selera jer ni.
Pastu saya tambah cili api dan cili besar untuk penambah selera jugak. Hahaha

Then gaul semua tu and goreng dalam non-stick pan. Saya suka goreng depan belakang supaya garing sket. Memang sedap instead of makan telur dadar yang biasa tu.

Selamat mencuba!

#55kg

No comments:

Post a Comment