Friday 6 September 2013

Athkin Diet

Assalam

Sure ramai yang pernah dengar mengenai athkin diet kan? Ramai tak yang pernah mencuba?

Actually saya sendiri pon sering dengar mengenai athkin diet ni tapi tak pernah cuba untuk mencari info  yang lebih mendalam.

But, bermula semalam, seseorang telah menerangkan mengenai diet ini dengan ringkas dan mudah difahami.

Bermula dengan cubaan saya untuk membeli produk kurus yang hangat di pasaran dengan adik amnah ni. Saya bagitau target saya untuk loose weight sedikit within one week. And the good adik amnah ni advised me to try this athkin diey instead of try produk kurus tu. Katanya target saya untuk reduce 3-4 kg tu boleh di capai without any product.

Then she make a simple explanation bout this diet and i decided to try it.

Athkin diet is simple but need high disipline. Hanya avoid korbohidrat and sugar, pembakaran lemak akan berlaku. Tempoh permulaan adalah 2 minggu.

Ok, insyaAllah saya akan mulakan diet tu pada hari ini! SATURDAY, September 7th, 2013.

Post-post saya selepas ni akan menceritakan menu intake sepanjang tempoh athkin diet. Ya Allah, tetapkan la niatku ini!

No comments:

Post a Comment